Coordinamento del progetto: Networking the Educational World: Acros Boundaries for Community-building (NEW ABC) Grant Agreement no.: 101004640.
Ruolo editoriale nella rivista «Rivista Italiana di studi sull'Umorismo»
Ceccoli, Federica; Antonini, Rachele, Public service interpreting in Italy and child language brokering: two sides of the same coin, «FITISPOS INTERNATIONAL JOURNAL», 2025, 12, pp. 85 - 103 [articolo]
Antonini, Rachele; Torresi, Ira; Ceccoli, Federica, Empowering young translators. Repilot action activity handbook., Bologna, AMSActa, 2024, pp. 39 . [libro]
Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola (trad.): Espressione personale attraverso la poesia. Manuale delle attività di repilot, Bologna, AMSActa, 2024, pp. 33
. Opera originale: Autore: Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola - Titolo: Self-expression through poetry. Repilot action activity handbook [libro (traduzione)]Open Access
Antonini, Rachele, Media and fictional narratives of Child Language Brokering and how they may contribute to the normalization of this practice, in: ‘UNSTATED’ MEDIATION On the ethical aspects of non-professional interpreting and translation, Nicosia, GNOSIS Institutional Repository of the University of Cyprus, 2024, pp. 7 - 23 [capitolo di libro]Open Access
Coordinamento del progetto: NEW ABC: NETWORKING THE EDUCATIONAL WORLD: ACROSS BOUNDARIES FOR
COMMUNITY-BUILDING.
Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola, Self-expression through poetry. Repilot action activity handbook, Bologna, AMSActa, 2024, pp. 34 . [libro]Open Access
Antonini, Rachele; Torresi, Ira; Ceccoli, Federica (trad.): Valorizzare i giovani traduttori. Manuale delle attività di repilot, Bologna, AMSActa, 2024, pp. 42
. Opera originale: Autore: Antonini, Rachele; Torresi, Ira; Ceccoli, Federica - Titolo: Empowering young translators. Repilot action activity handbook [libro (traduzione)]
rachele antonini; roberta ricucci, Managing the co-creation approach and methodology: Lessons learned from the KIDS4ALLL and NEW ABC H2020 projects, «PEDAGOGIA DELLE DIFFERENZE», 2023, 52, pp. 117 - 136 [articolo]Open Access
rachele antonini; nicola nasi, Strategie per integrare la prospettiva dei bambini nelle attività in classe : una ricerca azione partecipata nella scuola primaria = Strategies to integrate children’s perspective into classroom activities : a participatory action research in two primary schools, «RICERCAZIONE», 2023, 15, pp. 91 - 111 [articolo]Open Access
rachele antonini, CHILDREN’S NARRATIVES OF THE EMOTIONAL IMPACT OF CHILD LANGUAGE BROKERING, «MEDIAZIONI», 2022, 33, pp. 132 - 154 [articolo]Open Access
Rachele Antonini; Ira Torresi, Cos’è il Child Language Brokering? Come mai esiste?, in: Mireia Urpi, Marta Arumí Ribas, Rachele Antonini, Ira Torresi, Carmen Bestué, Sarah Crafter, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Evangelia Prokopiou, Judith Raigal Aran, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, INCLUSIONE, DIVERSITÀ E COMUNICAZIONE TRA CULTURE Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies, 2022, pp. 80 - 93 [capitolo di libro]Open Access
Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi, Culturally diverse societies, in: Mireia Urpi, Marta Arumí Ribas, Rachele Antonini, Ira Torresi, Carmen Bestué, Sarah Crafter, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Evangelia Prokopiou, Judith Raigal Aran, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies, 2022, pp. 42 - 59 [capitolo di libro]Open Access
Coordinamento del progetto: EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity).