Foto del docente

Fabio Guido Ulderico Ancarani

Full Professor

Department of Management

Academic discipline: ECON-07/A Management

Publications

Ancarani, F.; Kotler, P; Armstrong, G.; Balasubramanian, S.; Costabile, M., Principi di marketing, Milano, Pearson, 2025, pp. 449 . [Research monograph]

Ancarani, F.; Kotler, P.; Pfoercht, W.; Ureta, I., Humanism in Marketing : Responsible Leadership and the Human-to-Human Approach, London, Palgrave Macmillan, 2024, pp. 341 (HUMANISM IN BUSINESS SERIES). [Research monograph]

Ancarani, F., Humanistic Management into Practice: what should a humanistic manager do?, in: Humanism in Marketing : Responsible Leadership and the Human-to-Human Approach, Londra, Palgrave, 2024, pp. 99 - 108 (HUMANISM IN BUSINESS SERIES) [Chapter or essay]

Ancarani, F.; Andolina, A.; Gavioli, F.; Cuzzi, P., Innovation in pricing: Medtronic case study, in: Hinterhuber, A, Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, Edward Elgar Publishing, 2024, pp. 105 - 107 [Dictionary or encyclopedia entry]

Ancarani, F., International Pricing, in: Hinterhuber, A, Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, Edward Elgar Publishing, 2024, pp. 115 - 115 [Dictionary or encyclopedia entry]

Ancarani, F.; Kotler, P.; Keller, K. L.; Chernev, A.; Costabile, M., Marketing Framework. Dalla teoria all’azione, Milano, Pearson, 2024, pp. 416 . [Research monograph]

Ancarani Fabio Guido Ulderico; Alberto Andolina; Federico Gavioli;, Case Study: Medtronic and the Transformation of the Customer Experience, in: H2H Marketing. Case Studies on Human-to-Human Marketing, Cham, Springer, 2023, pp. 167 - 177 [Chapter or essay]

Ancarani, Fabio (trad.): H2H marketing. Human-to-human marketing. Dall'orientamento al cliente all'orientamento all'essere umano, Padova, Piccin Nuova Libraria spa, 2022, pp. 273
. Opera originale: Autore: Kotler, P., Pfoerscht, W., Sponholz, U. - Titolo: H2H Marketing. The Genesis of Human to Human Marketing [Book (translation)]

Ancarani, F., Costabile, M., Kotler, P., Keller, K., Chernev, A., Marketing Management, Milano, Pearson, 2022, pp. 937 . [Research monograph]

Ancarani, Fabio, Marketing e Responsabilità Sociale Innovazione, Tecnologie e Sostenibilità, Milano, Fondazione Umberto Veronesi, 2020, pp. 54 . [Editorship]

Ancarani, F., Costabile, M., Mazzu, F., Specificità Culturali e Qualità delle Produzioni, «ECONOMIA & MANAGEMENT», 2020, 2, pp. 40 - 43 [Scientific article]

Kotler, Philip; Armstrong, Gary; Ancarani, Fabio; Costabile, Michele, Principi di marketing, Milano, Pearson Italia spa, 2019, pp. 485 . [Research monograph]

F. Ancarani, P. Kotler, K.L. Keller, M. Costabile, Marketing per manager, Milano, Pearson, 2018, pp. 359 . [Research monograph]

Fabio, Ancarani; Antonella, Buonomo; Michele, Costabile, Marketing "Made in Italy". Universalità e specificità del marketing management fatto in Italia, in: Non c'è più il marketing di una volta - Scritti in ricordo di Gennaro Cuomo, Milano, Wolters Kluwer, 2017, pp. 21 - 32 [Chapter or essay]

Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane; Ancarani, Fabio; Costabile, Michele, Marketing Management, Milano, Pearson, 2017, pp. 978 . [Research monograph]