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Massimo Giovanardi

Associate Professor

Department for Life Quality Studies

Academic discipline: ECON-07/A Management

Teaching

Recent dissertations supervised by the teacher.

First cycle degree programmes dissertations

  • Analisi del caso studio Hugo Boss e il suo impatto nella sostenibilità
  • Candy EcoLux: un modello di branding sostenibile nell’industria della moda
  • Handmade e sostenibilità: brand italiani e sostenibili.
  • I problemi dell'innovazione digitale nel Made in Italy: il caso Vulpinari
  • Il comportamento del consumatore di moda: i principali ostacoli al consumo sostenibile
  • Il passaggio dall'economia lineare a quella circolare nel settore della moda: il caso di Patagonia
  • Pratiche di trasparenza e tracciabilità: un’analisi di dieci aziende certificate nella filiera tessile italiana
  • shein: il lato oscuro del colosso del fast fashion
  • Sostenibilità della pelletteria e del cuoio: un'analisi dell'industria della pelletteria e la storia del calzolaio Luigi Marni
  • Sostenibilità nella filiera tessile: Il caso di Cangioli 1859 e e il suo impegno per un futuro sostenibile.
  • Vaishali S. e Maati: sustainable fashion in India. Un comparative case study
  • Verso un futuro sostenibile: L'Intersezione tra caffè responsabile e moda etica
  • Vintage: sostenibilità o strumento di business, il caso Cocci

Second cycle degree programmes dissertations

  • Against the tide, when tourism crisis management faces political instability
  • How Iranian Instagram fashion influencers communicate sustainable fashion
  • Human vs Virtual: The Dynamics of Influencer Marketing in the Fashion Industry
  • Integrating Sustainable Guidelines in Projects: How Consulting Agencies Align with UNWTO Standards.
  • Mapping the Modern Pilgrim Along European Pilgrimage Routes
  • Niche Marketing in Tourism and the Military: the case of Explore Europe Travel
  • promoting european music and cultural exchange: insights from europavox and the erasmus orchestra
  • Sustainable pathways for space tourism?
  • The impact of social media on anorexia nervosa in adolescents and young adults: a systematic review
  • Towards a sustainable fashion capital? The case of Copenhagen

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