Foto del docente

Fabio Liberto

Research fellow

Department of Modern Languages, Literatures, and Cultures

Publications

vai alle Pubblicazioni

Publications prior to 2004

Elam, Keir, e Fabio Liberto, a c. di. Shakespeare and the Object. Vol. 1. Roma: Pagine, 2016.

 

Elam, Keir, e Fabio Liberto. “Shakespeare and the Object: Introduction”. Shakespeare and the Object 1 (2016): 9–24.

 

Crisafulli, Lilla Maria, e Fabio Liberto, a c. di. The Romantic Stage: A Many-Sided Mirror. Amsterdam; New-York: Rodopi/Brill, 2015.

 

Crisafulli, Lilla Maria, e Fabio Liberto. “The Romantic Stage: Holding up the Mirror up to Nature and Culture”. In The Romantic Stage: A Many-Sided Mirror, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Fabio Liberto, 1–21. Amsterdam; New-York: Rodopi/Brill, 2015.

 

Liberto, Fabio. “Shakespeare’s Visual Memorability during Romanticism”. In The Romantic Stage: A Many-Sided Mirror, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Fabio Liberto, 87–110. Amsterdam; New-York: Rodopi/Brill, 2015.

 

Liberto, Fabio, a c. di. Contours of the City: Interdisciplinary Perspectives on the Study of the Urban Space. Imola: La Mandragora, 2014.

 

Liberto, Fabio. “Contouring the City: Different Perspectives on the Study of the Urban Space”. In Contours of the City: Interdisciplinary Perspectives on the Study of the Urban Space, a cura di Fabio Liberto, 11–35. Imola: La Mandragora, 2014.

 

Liberto, Fabio. “The Ghost behind the Masks: The Victorian Poets and Shakespeare di W. David Shaw”. Nuova informazione bibliografica 1, n. 4 (dicembre 2015): 835–41. https://doi.org/10.1448/81964.

 

Liberto, Fabio. “Romantic Revision and Coleridge’s Poetical ‘Dejection’”. In Art and Aesthetics in the Age of Globalization, a cura di Haruhiko Fujita, 29–37. Osaka: Aesthetics Laboratory of the Graduate School of Letters, 2012.


Liberto, Fabio. “Poor Susans!’: Wordsworth and the ‘single(s) in the Wide Waste”. In Challenges for the 21st Century: Dilemmas, Ambiguities, Directions, a cura di R. Ambrosini, R. Colombo, A. Contenti, D. Corona, L.M. Crisafulli, e F. Ruggieri, Edizioni Q., 1:81–89. Roma, 2011.

 

Liberto, Fabio. “Shakespeare, Fuseli, and Problems of Visual Representation in Romantic Culture”. Textus 24, n. 1 (2011): 131–52. https://doi.org/10.1400/177151.

 

Liberto, Fabio. “The Politics of Language in P.B. Shelley”. La Questione Romantica 2, n. 1 (aprile 2010): 43–59.

 

Liberto, Fabio. “Storia, storiografia e storie della letteratura”. In Manuale di letteratura e cultura inglese, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Keir Elam, 495–501. Bologna: Bononia University Press, 2009.

 

Liberto, Fabio. “New Historicism”. In Manuale di letteratura e cultura inglese, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Keir Elam, 500. Bologna: Bononia University Press, 2009.

 

Wampole, Christy. “Sottili prospettive: corpi anoressici nel postmodernismo”. In Scandalo: Quaderni di Synapsis VIII, a cura di Rosaria Carbotti, tradotto da Fabio Liberto, 66–70. Firenze: Le Monnier, 2009.

 

Wells, Amy. “Alla ricerca dello scandalo all’estero: letture e scritture moderniste americane del mito della città di Parigi”. In Scandalo: Quaderni di Synapsis VIII, a cura di Rosaria Carbotti, tradotto da Fabio Liberto, 265–73. Firenze: Le Monnier, 2009.

 

Liberto, Fabio. “Visions, Dreams and Reality: Charles Lamb and the Inward ‘Topography’ of Shakespeare’s Plays”. In The Languages of Performance in British Romanticism, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Cecilia Pietropoli, 141–57. Oxford; New York: P. Lang, 2008.

 

Baiesi, Serena, e Fabio Liberto. “The Romantics’ Debate on Theatre and Drama: A Selected Anthology”. In The Languages of Performance in British Romanticism, a cura di Lilla Maria Crisafulli e Cecilia Pietropoli, 243–326. Oxford; New York: P. Lang, 2008.

 

 

Forthcoming

Fabio Liberto, Appropriazioni perverse: le rappresentazioni di Shakespeare durante il Romanticismo britannico.

Fabio Liberto, ‘Twelfth Night nel Romanticismo britannico’,

Fabio Liberto, ‘Italian and British Representations in the Liberal: The Case of Mary Shelley’s ‘A Tale of the Passions’’, (Peter Lang).

Fabio Liberto, ‘‘The Art of a Master’: Luigi Riccoboni’s Theories in England’.