- Docente: Elisa Baroncini
- Crediti formativi: 6
- SSD: IUS/13
- Lingua di insegnamento: Inglese
- Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
- Campus: Bologna
-
Corso:
Laurea in
European Studies (cod. 5983)
Valido anche per Laurea Magistrale in Legal Studies (cod. 9062)
Laurea Magistrale a Ciclo Unico in Giurisprudenza (cod. 9232)
-
dal 03/03/2025 al 28/04/2025
Conoscenze e abilità da conseguire
The course is aimed at providing the students with the basic knowledge of the multilateral trade system (the WTO system) and international investment law. The course is aimed at conferring the students the ability to recognize the interests underlying those rules and legal instruments to enforce them, especially through the dynamics of argumentation emerging from international litigation. Moreover, it provides students with analytical skills to assess, research and critically debate the functioning of the Eu internal market in the respect of the principles and obligations of the international trade law. At the end of the course the student is expected to know the layers of governance of the issue at the European and global level; to acknowledge the main challenges key actors identify with respect to the functioning of the internal market and its relationship with the international trade law.
Contenuti
Il corso di International Trade and Investment Law - Re-Globe è co-finanziato dall'Unione europea ed è uno dei tre corsi della Cattedra Jean Monnet "SustainEUorPlanet - The EU as a Global Actor in the International Law for the Sustainable Development of the Planet – Advancing Fairness, Expanding Accountability and Promoting Security". SustainEUorPlanet nasce dallo sviluppo del modulo Jean Monnet Re-Globe (2022-2025).
Per il programma del corso di International Trade and Investment Law - Re-Globe si rinvia direttamente alla versione inglese di questa pagina web.
Link ad altre eventuali informazioni
https://site.unibo.it/sustaineuorplanet/en
Orario di ricevimento
Consulta il sito web di Elisa Baroncini
SDGs




L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.